A nap nagy részét munkahelyünkön töltjük, a munkaadó pedig joggal várja el, hogy ebben az időben a munkavégzéssel foglalkozzunk. Adódhatnak azonban olyan helyzetek, amikor magáncélú telefonálásra használjuk a céges mobilt. De mennyi a megengedett, és mikortól sodorhatja akár állásunkat is veszélybe a magánügyek ilyen formájú intézése? A legtöbb cég limithez köti a céges telefon használatát, s ha a számla ezen felüli összeget mutat, az természetesen a munkavállalót terheli.
Sok cégnél nem követik nyomon a céges telefonról intézett hívásokat, kizárólag a számla végösszege az iránymutató, s amennyiben ez a meghatározott kereten felül van, úgy a fizetésből is levonásra kerülhet az összeg. A rendszer általában működőképes szokott lenni, hiszen ha az alkalmazott tisztában van anyagi felelősségével, valószínűleg nem csinál majd komoly számlákat, hiszen tudja, az végül őt terheli majd.
Nem ritka, hogy a híváslista kinyomtatása után a telefon használójának azon be kell jelölni privát hívásait, így a pontos összeg egyszerűen kiszámolható a percdíjak alapján.
A hívások listázásával kapcsolatban egyébként az adatvédelmi biztos már többször felemelte szavát, hiszen egyértelműen személyes adatnak minősül, mikor, kivel folytatott magánbeszélgetést a munkavállaló, nem is beszélve a másik fél adatainak védelméről. Ennek ellenére tény, hogy a munkahelyen e szempontból a főnök szava érvényesül. Nem biztos tehát, hogy érdemes ellenkezni a céges telefon használatának ellenőrzésével kapcsolatban. Az anyagi felelősség vállalása pedig olyan természetes dolog, amely a munkaviszony megtartását is célozza.